27 października 2012

pierogi z mięsem... nic dodać, nic ująć...

Wczoraj zakasałam rękawy do pierogów z mięsem... Po wypróbowaniu przepisu na ciasto, miałam pewność, że mogę zacząć lepić kolejne pierogi... z innym farszem... Dziś padło więc na moje ulubione... z mięsem... i okrasą z cebulki... I nawet lepienie jakoś tak zręczniej mi szło... i w głowie pojawiają sie już nowe pomysły na farsz... zdecydowanie wypróbować muszę wędzonego łososia, mascarpone i szczpinak... ale wszystko w swoim czasie...
Pierogi z mięsem można podawać na co najmniej 3 sposoby: gotowane - podawane z okrasą, podsmażane oraz jako kołduny w barszczu czerwonym... Sami zdecydujcie, jakie są najlepsze...
I jeszcze jedno... nie bójcie się lepić pierogów... ja zdecydowanie za długo z tym zwlekałam... fajna przy tym zabawa a technika lepienia szybko się wyrabia...




Składniki (na ok 45 szt.):
Ciasto:  składniki w tym przepisie

Farsz:
  • 0,5 kg wieprzowego mięsa mielonego
  • 4 cebule
  • 1 jajko
  • 2 garście bułki tartej
  • 2 łyżki jasnego sosu sojowego
  • 1 łyżeczka maggi
  • sól, pieprz

  1. Ciasto przygotowujemy tak samo, jak w tym przepisie.
  2. Cebulę drobno siekamy i zarumieniamy na oleju. Delikanie solimy.
  3. Przygotowujemy farsz: do mięsa mielonego dodajemy jajko, bułkę tartą, przyprawy, sos sojowy, magii oraz 2 duże łyżki podsmażonej cebulki (reszta to okrasa). Farsz dobrze mieszamy i gotowe!
  4. Teraz to już tylko kwestia lepienia pierogów, gotowania i szybkiego zajadania ;P
  5. Acha, jeszcze jedno! Pierogi trzeba troszkę dłużej gotować (z uwagi na surowe mięso) - od momentu, gdy wypłyną na wierzch - dajcie im jakieś 5-6 min. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poniżej możecie podzielić się swoją opinią na temat tego przepisu...
Z góry dziękuję za każdy komentarz...