23 lipca 2012

roladki wieprzowe z pieczarkami... czyli wreszcie coś po polsku...

Polski obiad już od dawna za mną chodził... Odkąd zaczęłam pisać bloga, częściej sięgam po nowe przepisy... zaniedbując tym samym kuchnię polską... którą kocham i na której się wychowałam... Standardowe roladki nadziewane są słoniną, cebulą i ogórkiem - ja jednak nigdy nie byłam ich wielką fanką... zdecydowanie bardziej lubię te - nadziewane pieczarkami, w mięsie wieprzowym i z pieczeniowym sosem... Do tego zdecydowanie kasza i obiad gotowy... Jeżeli macie ochotę urozmaicić nadzienie o np. ogórka kiszonego, szynkę parmeńską, ser czy inne składniki - spokojnie można próbować... choć ja tym razem miałam ochotę na prostotę...



Składniki (dla 2 osób):
  • 2 plastry karkówki
  • 300 g pieczarek
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka masła
  • mąka pszenna
  • olej,
  • sól, pieprz
  • sos pieczeniowy (Winiary)
  • 2 łyżki słodkiej śmietany


          Plastry karkówki mocno rozbijamy (mają powstać duże, cienkie płaty). Przyprawiamy solą, pieprzem i nacieramy rozgniecionym czosnkiem. Odkładamy na bok.
          Pieczarki myjemy (zostawcie ok 6 szt do sosu) i ścieramy na tarce (duże oczka). Na patelni roztapiamy masło i smażymy pieczarki. Pod koniec smażenia dodajemy sól i czekamy aż cała woda wyparuje.
          Na plastrach mięsa rozkładamy pieczarki, zwijamy tworząc roladki. Obtaczamy w mące i smażymy na rumiano z każdej strony.
          Podsmażone mięso przekładamy do garnka, dodajemy pokrojone w ćwiartki pieczarki, zalewamy wodą (tyle, aby zakryła roladki) i gotujemy ok 30 min (mięso musi być miękkie). Doprawiamy sos: dodajemy 1-2 łyżeczki sosu pieczeniowego, sól, pieprz i śmietanę. Gotujemy jeszcze 2 min i podajemy. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Poniżej możecie podzielić się swoją opinią na temat tego przepisu...
Z góry dziękuję za każdy komentarz...