23 maja 2012

pikantna, tajska zupa tom yum z krewetkami

Zupa Tom Yum to tardycyjna tajska potrawa. Nigdy wcześniej jej nie jadłam a tym bardziej nie próbowałam zrobić. Zachęcił mnie jednak obrazek w pewnej gazecie (a tak szczerze mówiąc to obrazek zachęcił Bartka, a on mnie)... Zaczęłam więc czytać, wybrałam się po raz kolejny do chińskiego supermarketu i oto ona... Śmieszne to, bo nawet nie wiem, czy tak właśnie miała smakować... heh... nieważne... Smakuje... i to się liczy... a swoją drogą... za jakiś czas porównam mój przepis z tym oryginalnym (i mam nadzieję, że przywiozę znacznie więcej przepisów) i dowiem się, czy o taki smak chodziło... Tymczasem przedstawiam moją wersję kwaśno-pikantnej zupy tom yum...
W oryginalnym przepisie nie było makaronu ryżowego a tym bardziej pierożków won ton - ja jednak postanowiłam urozmaicić swoje danie...





Składniki:

  • 1,5 l wywaru drobiowego
  • 2 łyżeczki pasty tom yum
  • 200 ml mleczka kokosowego
  • 1 szt świeżej trawy cytrynowej
  • 5 cm świeżego korzenia imbiru
  • 1 średnia, czerwona papryczka chilli
  • 2 łyżeczki sosu rybnego
  • 225 g ugotowanych wcześniej krewetek
  • świeże zioła (ja użyłam pietruszki bo nie lubię kolendry)
  • mała puszka (ok 200g) kasztanów wodnych
  • 1 opakowanie makaronu ryżowego 
  • 3 liście limonki kaffir (myślę, że można zastąpić je skórą z limonki-choć pewnie nie są aż tak aromatyczne)

Pierożki won ton:
  • gotowe ciasto na pierożki won ton
  • krewetki
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • parę liści kapusty pekińskiej
  • parę sztuk wodnych kasztanów

     Wlewamy wywar do garnka, zagotowujemy. Dodajemy pastę tom yum, obrany i pokrojony imbir, posiekane chilli (bez ziaren), trawę cytrynową i całe liście limonki kaffir. Chwilę gotujemy - aż pasta się rozpuści. Dodajemy sos rybny, mleko kokosowe i makaron ryżowy. Gotujemy kolejne 10 min i cały czas mieszamy. Gdy makaron stanie się miękki (można go pociąć nożem w garnku), dodajemy krewetki i pokrojone kasztany wodne. Gotujemy zaledwie parę minut i od razu podajemy.
    Farsz do pierożków mieszamy: ugotowane wcześniej krewetki kroimy na mniejsze części, liście kapusty pekińskiej i kasztany drobno kroimy, doprawiamy sosem sojowym. Lepimy pierożki (kreatywność wskazana) i gotujemy na parze. Podajemy z zupą. Smacznego!




1 komentarz:

  1. Uwielbiam takie orientalne zupki! A pierozkow won-ton jeszcze nie robilam, za to "na miescie" czesto sie nimi zajadam.

    OdpowiedzUsuń

Poniżej możecie podzielić się swoją opinią na temat tego przepisu...
Z góry dziękuję za każdy komentarz...