26 kwietnia 2012

Sałata z kurczakiem, mandarynkami i dressingiem sezamowym

Już jakiś czas zabierałam się za tą sałatę... Przepis podpatrzyłam w pracy, trochę pozmieniałam, urozmaiciłam i oto ci ona... Oko cieszy... Podniebienie też... Niech się przepis niesie w świat... A dressing sezamowy niech stanie się inspiracją w tworzeniu kolejnych, zielonych przygód...


Składniki na sałatę:

  • mieszane liście sałaty
  • filet z kurczaka (1 szt zdecydowanie wystarczy)
  • mandarynki (ja użyłam tych z puszki)
  • pół cebuli
  • świeży groszek (strąki młodego groszku)
  • orzechy nerkowca
  • świeże kiełki soi

Składniki na dressing sezamowy:




Kurczaka kroimy w niewielką kostkę. Gotujemy w wodzie z niewielką ilością soli. Do dużej miski dodajemy liście sałaty, cebulę pokrojoną w piórka, mandarynki. Na suchą, nagrzaną patelnię wrzucamy orzechy, rumienimy i odstawiamy do wystygnięcia. Rozgrzewamy wok, dodajmy 1 łyżkę oliwy (ja użyłam oleju sezamowego). Do woka dodajemy kurczaka, kiełki soi i pokrojone w paseczki strąki grochu. Całość smażymy 3 minuty. Przygotowujemy dressing - wszystkie składniki mieszamy, doprawiamy do smaku. Zawartość woka przekładamy do miski, zalewamy dressingiem i wszystko mieszamy. Wykładamy na talerz i dekorujemy orzechami. Gotowe!




3 komentarze:

  1. Ale pysznie i zdrowo :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak! :) Taka wiosenna zielenina ;P Pozdr

      Usuń
  2. Lubię, lubię, a i jeszcze chrupiące nerkowce moje ulubione, naprawdę wiosenna :-)

    OdpowiedzUsuń

Poniżej możecie podzielić się swoją opinią na temat tego przepisu...
Z góry dziękuję za każdy komentarz...